Pečovatelská služba
![Pečovatelská služba Horní Dubenky](/image.php?nid=21352&oid=11355982)
Poslání Pečovatelské služby Horní Dubenky
Posláním Pečovatelské služby Horní Dubenky je umožnit seniorům, chronicky nemocným a zdravotně postiženým osobám, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné osoby při zvládnutí běžných životních potřeb, zůstat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí svého domova, nejlépe až do konce života. Poskytovat pomoc a podporu těmto osobám v jejich domácím, přirozeném prostředí ve vymezeném čase tak, aby byla v co největší možné míře zachována jejich soběstačnost.
Podpora a pomoc vychází z individuálních potřeb těchto osob, respektuje a zachovává jejich důstojnost a základní lidská práva.
Poskytnout pečovatelskou službu rodinám s dětmi, ve kterých se narodilo současně 3 a více dětí.
Cíle
- umožnit uživatelům zůstat co nejdéle ve svém domácím prostředí
- pomoci uživatelům zachovat si kontakt se společenským prostředím, rodinou, přáteli
- podporovat uživatele, aby si zvýšili nebo zachovali stávající soběstačnost a samostatnost co nejdéle
- poskytovat kvalitní sociální služby individuálně přizpůsobené potřebám a požadavkům jednotlivých uživatelů
Cílová skupina
- senioři
- osoby s chronickým onemocněním
- osoby se zdravotním postižením
- rodiny s dětmi, ve kterých se narodily současně 3 nebo více dětí, a to do 4 let věku těchto dětí
Věková kategorie klientů
- děti (0 - 4 let)
- dospělí (27 - 64 let)
- mladší senioři (65 - 80 let)
- starší senioři (nad 80 let)
Služba je určena pro osoby, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění, zdravotního postižení nebo se ocitly v nepříznivé sociální situaci (např. ztráta životního partnera) a rodinám s dětmi, ve kterých se narodilo současně 3 a více dětí, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc druhé osoby. Jedná se o občany, kteří s touto pomocí mohou dále vést plnohodnotný život ve svém domácím prostředí.
Zásady služby
- ochrana osobních údajů uživatelů a zachování mlčenlivosti
- individuální přístup k uživateli, který je v souladu s jeho přáním, vůlí a vlastním rozhodnutím
- dodržování práv a svobod uživatele
- respektování důstojnosti, soukromí uživatele a jeho způsobu života
- rovný přístup ke všem uživatelům
- profesionální poskytování služby – profesionalita zaměstnanců vychází z požadavků zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, zaměstnanci se průběžně vzdělávají
- flexibilita, diskrétnost, empatie
- podpora zdraví, soběstačnosti a samostatnosti uživatelů, snaha nevytvářet závislost uživatelů na službě